Χρονια Πολλα και Καλη Χρονια - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Viviënne Huppertz - WaarBenJij.nu Χρονια Πολλα και Καλη Χρονια - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Viviënne Huppertz - WaarBenJij.nu

Χρονια Πολλα και Καλη Χρονια

Blijf op de hoogte en volg Viviënne

15 Januari 2014 | Griekenland, Athene

Γεια σας!
Τι κανετε;
Ik lees zojuist de titel van mijn laatste blog en realiseer me nu pas hoe snel de maanden voorbij gevlogen zijn. Ik heb zoveel leuke dingen gedaan dat ik niet eens tijd gehad heb om jullie tussendoor nog eens iets te laten horen.
Het is alweer midden Januari 2014 en ik ben inmiddels begonnen aan mijn examens van dit semester. Nog even flink zwoegen de komende 3 weken, dan nog een weekje feesten en dan is het alweer tijd om naar huis te vliegen....maar ik wil nog helemaal niet naar huis!!
Natuurlijk kijk ik er ontzettend naar uit om mijn lieve ouders, zusjes en broertjes weer te kunnen knuffelen, maar ik heb het hier zo ontzettend naar mijn zin en Athene voelt inmiddels ook echt als thuis dat ik er graag nog een half jaar aan vast zou plakken. Aan de andere kant, terug naar het georganiseerde en gestructureerde Nederland heeft ook weer zijn charmes.
Zoals ik al zei staan de examens voor de deur en voor mij komt dat altijd wel met de nodige portie stress, maar laten ze dat woord hier juist niet kennen en zodoende kregen we dus ook afgelopen week pas het officiële examenrooster.
Inmiddels heb ik dus ook mijn laatste lessen in het Grieks achter de rug en ondanks dat het niet altijd even makkelijk was, al dan niet vervelend en irritant dat ik niet altijd alles verstaan kon, vond ik het toch een hele ervaring en heb ik er veel van geleerd. Ik zit momenteel op het niveau dat ik basisgesprekken tussen personen al wel redelijk volgen kan of zelf "makkelijke" gesprekjes aan kan gaan. Het heeft ook niet zo heel lang geduurd voordat ik in de colleges al wat sneller begreep waar over gesproken werd, veel vakgerelateerde definities worden toch redelijk vaak herhaald en zodoende snel opgepikt. Men zegt dat men pas na 6 maanden begint met het "spreken" van een vreemde taal, en zelf merk ik dat ook. Dit is ook een van de redenen waarom ik graag hier zou willen blijven, ik zit nu op het punt dat ik gesprekken in het Grieks makkelijker aan kan gaan of wildvreemden op straat antwoord geven kan of helpen kan. Dit had ik graag tot een hoger niveau willen tillen, maargoed misschien in Nederland dan nog maar een cursus volgen om het niveau te behouden.

Maargoed, genoeg over examens en de universiteit... Met kerst en Nieuwjaar kwamen mijn lieve zusjes me opzoeken! En op een paar bewolkte uurtjes na hebben we bijna twee weken lang mooi weer gehad! Perfect om de toerist uit te hangen in Athene en omstreken. Zijn zelfs naar het strand geweest en hebben voor een dagje een auto gehuurd om naar het mooie Delphi te rijden. Uiteraard hebben we ook samen het Atheense nachtleven bezocht, en laten we het er maar op houden dat we heeel veel lol gehad hebben ;) . Griekse gerechtjes, Griekse kerstkoekjes, Griekse drankjes en gezellige mensen! Oftewel een perfecte combinatie en ik heb dan ook meer dan genoten!
Helaas waren dit dan ook de meest spannende weken van de afgelopen periode en waarschijnlijk komende periode met dank aan de examens, maargoed ik ga proberen er het best van te maken! Ik zit hier natuurlijk niet alleen om te feesten en ik wil de professoren ook niet teleurstellen bij de examens na al die extra lessen die ze me gegeven hebben.
So back to work for now!
Φιλακια!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Viviënne

Ik ben een 21-jarige Internationale Ontwikkelingsstudente aan de Universiteit van Wageningen en heb mijn liefde voor het reizen en ontmoeten van mensen nog niet zolang geleden ontdekt tijdens een ´fieldresearch project´ in Ierland. Een extreme huismuis was ik niet maar ik heb in het verleden wel vaak genoeg last gehad van heimwee en vertrouwde me grote reizen in mijn uppie niet echt toe, totdat ik een aantal weken in Ierland in een gastgezin heb gewoond en mezelf tot mijn eigen verbazing prima wist te redden. Momenteel zit in ik Athene, en heb de tijd van mijn leven! Hoewel ik de vele verschillende perspectieven zoals economie, rechten en communicatie binnen deze studie erg waardeer miste ik nog een ,naar mijn gevoel, essentieel perspectief, namelijk het gezondheidsperspectief op ontwikkeling. Dit is dan ook waar ik nu mee bezig ben aan de Harokopeio Universiteit in Athene.

Actief sinds 08 Juni 2013
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 3361

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 01 Januari 2018

Stage in Colombia én rondreizen door Zuid-Amerika

01 Augustus 2013 - 14 Februari 2014

Studeren in Griekenland

Landen bezocht: